Tuesday, October 16, 2007

O zi fericita !



Ieseam dimineata de la ora de inot tri-saptamanala si m-am dus la subsol in University Center ca sa-mi verific casuta postala, ca de obicei. Ajung in fata cutiutei mele minuscule, si-l vad pe postas prin geam cum sorteaza plicurile si le pune unde trebuie. Avea ditamai teancul de scrisori. Am stat sa le termine pe toate, m-am tot plimbat pe acolo nervos ... Parca stiam ca ceva, cineva, ma asteapta de cealalta parte a stiloului. SI DA !!! Era Andreiuta !!!


Era un plic superb de la Lyon ! Cea mai frumoasa vedere cu orasul unde Interpolul si Euronews au luat nastere a ajuns in mainile mele, trimisa chiar de la sursa! Inima-mi a inceput deodata sa se antreneze pentru nu stiu ce maraton sportiv, si am inceput sa citesc randurile dragi in timp ca ma indreptam spre cel mai frumos loc din campus pe care-l stiu: 6 scari sub nivelul solului, inconjurat de flori, fluturi si albine simpatice, si uneori vrabiute infometate :) Andreea, ti-am spus la telefon si iti mai spun si acum: vederea asta e cel mai frumos lucru pe care l-am vazut de cand am ajuns aici, de mai bine de 2 luni... Multumesc !

In sfarsit, dragul de Jubi a fost reparat de catre tehnicianul de la Dell. A venit, a mesterit, a refuzat alunele pe care i le-am oferit, si a plecat. Parea cam sictirit de jobul lui. Eu vorbeam la telefon cu Franta. Dupa ce-am inchis telefonul am inceput sa facem putina conversatie, l-a intrigat pesemne limba asta necunoscuta pe care tocmai o auzise. Mi-a marturisit ca a fost doar in Mexic, in Canada, si o singura data in insulele britanice (acolo s-au suparat scotienii pe el fiindca i-a numit "englezi" :))) ).

Pana acum am invatat intr-o veselie pentru partialul de maine, de la cursul cel interesant de fotografie si calculatoare. Nick, in dormitor, se cearta cu prietena lui (mai mica cu 2-3 ani decat el :| ). Deodata tipul de treaba a devenit o masina de spus "shit" si "fucking", abia abtinandu-se sa nu racneasca din toti plamanii. Mi-e mila de el, dar nu stiu cum sa-l ajut. Putea sa inchida telefonul de mult si sa treaca mai departe, dar se pare ca nu tine cu adevarat la fata asta. :)

Am fost la plimbare intr-un parc pe inserate, si am vazut un peisaj minunat: zgarie-norii americani, toate cladirile orasului insufletite de luminite mici si dese, un concert adevarat pentru putinii ochi care vor sa asculte. Ziua totul e plat, plictisitor, dar noaptea zidurile acelea prind viata, toti sunt acasa, in boaba cuiva de strugure, in spatiul lor de 0.86x0.86... Oare cat inseamna 0.86 m in feet, inches, sau coturi? 33.85 inches, 2.82 feet si 1.29 coturi. Mi-a fost greu pana m-am adaptat la sistemul de masura diferit complet de tot ce-am folosit in ultimii 20 de ani. Si totusi, sunt doar unitati de masura. Oare fac parte din cultura americana? Cu siguranta, caci au fost primul lucru de care m-am lovit cand m-am dus la cumparaturi. Ce inseamna o cutie de lapte cu 2.87 oz ? E aproape un gallon, adica vreo 4.6 litri de lapte. O cantitate enooooorma :)

Da, probabil ca m-am schimbat dupa vara acesta, e adevarat. Insa in adancul sufletului, acolo unde nu las pe oricine sa intre, este ordine si bine. Atat cat se poate, caci ma surprind uneori gandindu-ma la realitatea imediat inconjuratoare. Nu pot sa-mi inabus un sentiment de nemultumire in legatura cu oamenii din jurul meu, insa am stiut de la bun inceput ca va fi greu. Am venit aici sa invat de la oameni destepti si asta voi face. Am plecat departe fiindca am vrut sa vad cum e aici cu ochii mei, si pentru ca asa ne-am propus. Pentru ca asa vom creste cel mai mult. Pentru ca asa e cel mai greu. Dau piept cu cele mai diverse probleme, si ma simt bine cand imi dau seama ca pana la urma reusesc sa le rezolv. Deocamdata de unul singur. Dar nu pentru inca mult timp. Provocarile abia incep !

Sunt curios daca Coca-Cola aici are alt gust. Sunt curios ce gust are coaja de ghinda. Vreau sa stiu cum se vede lumea din varful unui copac cu ochi de veve. Sunt curios ce mobila isi cumpara clanurile de veverite pentru scorbura lor :)