Saturday, March 10, 2007

Pensee de samedi

Oare care este lucrul cel mai important din viata cuiva? Daca am putea avea acces la arhiva vietii unui prieten, am putea spune care este evenimentul cel mai important pentru sufletul lui? Evenimentul fara de care n-am fi devenit prieteni? De multe ori raspunsul este o secunda, o clipa in care interactiunea s-a definitivat, o privire in care amandoi au vazut viitorul, o licarire ciudata sau poate un singur cuvant. E inspaimantator cum de cele mai multe ori momentul acela de importanta coplesitoare este uitat, si nimeni apoi nu mai poate raspunde la intrebarea "Cand ati devenit prieteni? " cu precizie :) Deci am stabilit, raspunsul se poate gasi usor.

Dar cum am putea sa aflam care este istoria sufletului unui om? Raspunsul imi pare simplu si evident: jurnalul. Insa odata ce pot ordona cronologic ceea ce-a perceput un om, odata ce pot face legaturi intre ceea ce observa acum o vreme si ceea ce este acum, apoi ce-mi ramane de facut? Cum sa-mi dau seama ce se petrecea in subconstientul lui sau ei cand tot ceea ce stiu este ceea ce a scris ? Poate cel mai critic ochi apartine unui om sensibil, empatic. Sau poate e nevoie de cineva care sa semene autorului pentru ca sa-l poata intelege. E uimitor cat de usor spun oamenii ca inteleg cum te simti, daca trec de bariera imensa a sinceritatii si reusesc sa-ti spuna cum se simt ei. E uimitor cum 2 suflete diferite trec prin intamplari diferite si experimenteaza sentimente asemanatoare! Oare chiar asa este? Sau e doar o iluzie si spunem asta ca sa-l facem pe celalalt sa se simta mai bine?

Dar daca Alpha nu tine un jurnal si vreau sa aflu cum gandeste? Daca vreau sa aflu cand a invatat sa zambeasca deschis sau de ce se inchide repede intr-un turn de fildes electronic la primul semn de rezistenta? Cum pot sa aflu de ce este asa, care-i primul fapt vizibil tuturor care i-a declansat un mecanism de autoaparare? Dac-as sti, as putea sa ajut oamenii mai mult, as putea sa ma feresc de atacuri si sa le contracarez. As putea sa aflu ce pot face pentru a creste.